Parunāsim par naudu?


 Kādā citā rakstā, kad runāju par pozitīvu attieksmi pret dzīvi, bija komentāri, ka pozitīvai domāšanai traucē naudas trūkums.

Hmmm...

Tas mani pamudināja domāt par naudu un cilvēku attieksmi pret naudu.

Kas tad ir nauda? Un kas tā nav? Vai nauda ir laba vai slikta? Kāda ir cilvēku attieksme pret naudu?

 

    Es piekrītu teorijai, ka nauda ir nekas cits kā enerģija. Nauda ir potenciāls spēks, kas vairo to, kas cilvēkā jau ir. Pati par sevi nauda nav ne laba, ne slikta. Bet nu gluži kā uguns vai ūdens – ja tiek neatbilstoši lietots, tad var nodarīt ļaunumu. Labam cilvēkam nauda palīdz darīt labas lietas. Savukārt, ja cilvēkā ir uzkrājušās ne tik labas īpašības, tad nauda kā spogulis tās izceļ un vairo.

    Un es neticu, ka naudai ir tiešs sakars ar laimi, nelaimi vai prieku un bēdām. Es zinu ļoti daudz stāstu, kad cilvēkam ir milzum daudz naudas, bet ir sagrauta veselība, viņš jūtas vientuļš, pamests un nelaimīgs. Un es zinu ļoti daudz cilvēku, kuri ir laimīgi nebūdami pārlieku bagāti, lai neteiktu, ka tiešām dzīvo pieticīgi. Un, protams, zinu bagātus un laimīgus, kā arī nabadzīgus un nelaimīgus. Bet pēc visa šī spriežot, laimes vai nelaimes sajūta nav tieši atkarīga no naudas.

    Piemēram, skatos dziedošo ģimeņu raidījumu un manuprāt, ļoti bagāti neviens no viņiem nav, tomēr viņi ir gatavi katru nedēļu gatavot priekšnesumus būt kopā un vēl iepriecināt ļoti lielu skaitu skatītājus, izstarot laimi un prieku, pozitīvismu un mīlestību.

 

    Un tāpat kā naudai nav tieša sakara ar laimi, tāpat naudai nav tieša sakara ar smagu darbu un strādāšanu. Zinu, zinu, ka tas izklausās mulsinoši un pat kaitinoši. Bet nu piekritīsiet, ka ir ļoti daudz cilvēku, kas tiešām godprātīgi strādā un ļoti smagi strādā, bet naudas ir tik, cik galus savilkt kopā. Un ir tādi, kas ar darbu nopelna lielu naudu. Un ir arī tādi, kas kaut ko sarunā, kādam kaut ko palīdz, izdara kādus darījumus un naudiņa vienmēr ir un ir.  Ir dažādi un pēc tā varētu spriest, ka tiešā saikne – darbs un nauda – atkal nenostrādā. 

 

    Kas tad? Kur tad ir tā saikne?

    Nu man jau šķiet, ka tomēr tā ir paša cilvēka attieksme pret naudu un naudas enerģiju.

    Un faktiski jau mūsu tautas vēsturi papētot, daudz kas top skaidrs. Ilgus gadus un gadu simtus kalpojot citam režīmam, citam „kungam” arī rodas sajūta it kā nauda būtu atkarīga no kāda cita. 

    Bet faktiski, zinot kaut nedaudz kaut ko par enerģijas likumiem, top skaidrs, ka tieši tāpat kā mēs piesaistām to, ko mēs domājam, tāpat ir ar attieksmi pret naudu.

    Ja baidies no naudas un bagātības – naudas nebūs.

    Ja nauda patīk un ar prieku to saņem un izdod – nauda vienmēr būs atkal un atkal klāt.

   Ja cilvēkam no naudas ir bail, tad, protams, tīri intuitīvi ir vieglāk izvēlēties dzīvi bez naudas vai trūkumā. Un pat ja dēļ tā ir jāvaino puspasaule, valdība, krīze, darba devējs vai nekrietnās bankas, tik un tā – tā ir paša izvēle.

    Un savukārt, ja nauda patīk un to uztver kā savu paša veselīgas enerģijas rādītāju, tad nauda ir bija un būs.

    Un tad arī šis periods kļūst par iespēju laiku, kas norāda uz prasmi pielāgoties situācijai un elastīgu pieeju saviem resursiem.


   Zinu cilvēkus, kas šobrīd pirmo reizi mūžā veido nevalstiskās organizācijas un tieši sabiedriskā sektorā kopā rada jaunus projektu. Zinu tādus, kas atgriežas pie sen aizmirstām aktivitātēm un uzsāk projektus, kas bija aktuāli 90os gados. Zinu, kas aizbrauc uz ārzemēm un tagad saka- ak, es taču to pašu visu varēju darīt arī pie mums. 

Iespēju ir gana daudz un ja ir veselīga attieksme un spēja paskatīties uz savu dzīvi no malas, tad var saprast, ka arī šis laiks mums ir dots, lai iegūtu jaunas atziņas un uzzinātu par sevi un citiem daudz ko jaunu. Starp citu – tieši stresa situācijas parāda mūsu īsto dabu. Kā arī to, kā protam ar to tikt galā.

 

    Es aicinātu saskatīt šo kā iespēju laiku, kad sevī atrodam jaunus resursus un spējas, jaunas radošas pieejas gan savai izaugsmei, gan veselīgas enerģijas vairošanai un līdz ar to arī naudas pelnīšanai un līdz ar to - tautas atveseļošanai

 

Komentāri (33)  |  2010-01-25 06:52  |  Skatīts: 6921x         Ieteikt draugiem       TweetMe   
Inga* - 2011-09-16 00:35
Seksuālai enerģijai ir vistiešākais sakars ar naudas enerģiju. Tā ir radošā enerģija, ''viss uz zemes no šī spēka viss....." , tie ir patiesi vārdi. Mēs bieži vien noliedzam to, kas patiesībā esam, tā mums ir Dieva dota dāvana, bet cik bieži gan cilvēki to pārprot un nomelno, it kā tas būtu kas slikts, bet tas ir visa sākums, no tās esam radušies mēs visi, tieši seksuālā enerģija ir tā pateicoties kurai esam mēs šeit uz zemes, un pilnīgi visi, kas mēs šeit, es nākuši caur mātes klēpi, un tas ir patiesi. Tad kamdēļ gan mums to noliegt, izlikties, ka esam pārlieku garīgi, lai ar to nodarbotos, mukt no sevis, aizbildinoties, ka mūs tas vairs neinteresē, jo mēs esam tik garīgi, ka mums tas vairs nav nepieciešams, manuprāt tie ir meli. Es gribētu pajautāt, kurš gan vīrietis ir garīgāks, tas, kurš mīl savu ģimeni,sievu, bērnus, rūpējas par tiem un ir pilnīgā saskaņā ar savu sievu visos aspektos vai ari tāds vīrietis, kurš jūtas tika garīgs, ka viņam vairs nav nepieciešama ne ģimene, ne sieviete, jo viņš savu seksuālo enerģiju transformē garīgajā? Domāju, ka mēs šeit uz zemes esam tieši tāpēc, lai mīlētu viens otru, lai dibinātu pozitīvas attiecības ar visiem cilvēkiem, kurus savā ceļā sastopam un pirmkārt jau attiecības starp vīrieti un sievieti, tā arī ir augstākā pilotāža. Ja sieviete un vīrietis kopā ir bezgala laimīgi, tad no tā visa pasaule gūst labumu, jo tad laimīgi un veseli ir viņu bērni, un laime arvien tālāk izplatās, jo labā nozīmē tā ir lipīga. Tā tas ir, viss sākas no sievietes un vīrieša attiecībām un arī protams seksuālām, un naudai ar to ir vistiešākais sakars. Ja nav laba seksa, nav arī nauda, jo īpaši tas attiecas uz vīriešiem, ne velti daudziem turīgiem vīriešiem ir mīļākās, jo tas, kas ir mājās ir par maz, bet par cik naudas enerģijai ir vistiešākais sakars ar seksuālo enerģiju, tad ir jāmeklē ārpus mājas, jo citādi viņam ir grūti noturēt šo naudas plūsmu. Tā nu sanāca šī saruna no naudas līdz seksam. Jautājums tikai aktuāls ir par to, ka mums meitenēm, visos vecumos, šeit Latvijā trūkst tie puiši, jo daļa ir palikuši pārlieku garīgi, liela daļa ir homoseksuāli, un tie daži ir tādi ar kuriem nav par ko parunāt, jo viņus interesē sports un alus. Es atvainojos visiem tiem lieliskajiem, kurus es šeit neminēju, kur jūs esat paslēpušies?


Ina* - 2011-09-16 01:11
vēl viens aspekts kas ienāca prātā lasot Ingas komentāru.
Sievietes uz zemes ir nākušas, lai sevi pilnveidotu kā garīgas būtnes ( pārsvarā kas ir semināros? ). Turpretī vīrieši uz zemes sevi attīsta kā sociālas būtnes. Viņiem ir būtiski sevi realizēt šajā plāksnē.
Sievietēm no dabas dota seksualitāte, skaists (ķermenis, radīšana ). Vīriešiem no dabas dots prāts ( ne vienreiz vien esmu pārliecinājusies par viņu izpratni par dzīvi, to ko mēs iegūstam mācoties, to viņi jau zin)
Tad pēc loģikas dodot vīriešiem savu seksualitāti, viņi mums pretī dod sociālo - materiālais nodrošinājums, māja u.t.t.
Ja runāju par sevi, tad tikko es atteicos no darba, kas man nodrošināja materiālo neatkarību. Sajutu to kā traucējošu, lai manī ienāk no dabas ieliktais'. Tā ir tikai mana pieredze, pie kā mani viņa novedīs to vēl nezinu, bet kad to darīju , sevī bez vārdiem sajutu- ir pareizi - būs citi avoti kas mani nodrošinās :)
Lai radītu ko jaunu ir jāatbrīvo vieta, es tausots, lai radot, neizpostītu visu sev apkārt.

Inese* - 2011-09-16 05:57
Par kredītiem-
nu, es, protams, nezinu cik lieli ir tie jūsu kredīti. Bet manā skatījumā ir tā, ka no tā brīža, kad sāk pelnīt, sākotnēji atdod visus kredītus un parādus.
Es tā darīju.
Es sākumā neatļāvos tērēt neko lieku, un tiešām braucu vadīju seminārus vienā uzvalkā vai kleitā, ņemot līdzi sviestmaizes un apzinoties, ka nevaru atļauties aiziet pusdienās kafejnīcā vai restorānā. Un tikmēr maksāju visus kredītus, parādus un maskājumus, kas saistīti ar grāmatu jauniem un vēl jauniem metieniem.
(nepārprotiet - es galīgi nesūrojos. tas bija priekš manis ārkārtīgi jauks laiks)

Bet protams, man nebija kredīti un parādi mērāmi simtos tūkstošu.

Inese* - 2011-09-16 06:14
Jolīte-
par manu garīgu un pasaulīgo balansu.
Nu garīgā attīstība man notiek pati no sevis un ļoti dziļi un ļoti plaši un strauji. Un tieši tādēļ man ir nepārtraukti jāpiedomā par savu sazemējumu - par reālām pasaulīgām lietām, kuras ir manos pienākumos un kuras daru. Es gatavoju pusdienas, un grābju lapas un pati mazgāju mašīnu un daru daudz dažādu praktisku darbu, kas mani sazemē.
Šad tad to daru ļoti apzināti - piemēram, rakstu rakstus un atbildu komentāriem, bet pēkšņi eju mizot kartupeļus, jo man tiešām ir nepieciešamība sajust "zemi".
Es protams rūpējos par maksājumiem, par rēķiniem, par reālām lietām, kas ik pa laikam ļoti sazemē.
Es vedu bērnu uz mākslas skolu, vai braucam pirkt skolai mantas, klausos kā viņai gājis skolā un tas viss ir ārkārtīgi pasaulīgi un reāli.
Bet naudu es varu nopelnīt tieši tādēļ, ka necenšos pelnīt. Es vienkārši apzinos sava darba vērtību un varu nosaukt samaksu par savu darbu.
Tai pat laikā es visu daru nepārtraukti paļaujoties uz Dievu, ka ja reiz man ir dots šo darbu izdarīt, tad man būs lemts to nofinansēt. un ja nebūs lemts, tad es par to neuztraucos - tātad tas man nav vajadzīgs.
Un vēl - es visam šim ko daru absolūti nepieķeros. Ja vienā dienā kaut kādu iemeslu dēļ vairs darīt nevarēšu, tad dzīvošu savu laimīgo dzīvi savādāk:)

Tas ar ir ļoti svarīgi - nepieķerties tam, kas nes naudu. Darīt to ar prieku, bet būt gatavam jebkurā brīdī to palaist.
Cilvēki, kas "trīc" par savu darbu, nevar nopelnīt.

joliite - 2011-09-16 16:57
Paldies, Inese, par atbildi. Tik vienkārši! Nekādu dižo noslēpumu:)
Pirms kāda laika mans vīrs stāstīja par savām atziņām - ka sajutis, ka nauda sāka nākt tajā brīdī, kad viņš vairs neiespringa par darbu. Viņš gan ir starp tiem laimīgajiem, kura darbs ir viņa dzīve, hobijs, viss! Vienīgi viņš pārstrādājas un ļoti sevi nodzen, bet es to neko daudz nevaru ietekmēt, tikai atbalstīt. Es piekrītu Inai, ka vīrieši šīs lietas jau zin. Mans vīrs grāmatas nelasa, bet viņš bieži vien jau zin šīs dzīves gudrības, bet es to uzzinu no grāmatām. Un dēls tāpat - vēl pusaudzis būdams daudz ko saprot bez īpašas skaidrošanas.
Jauku un mīlestības pilnu dienu!

Inese* - 2011-09-16 18:08
Ar vīriešiem un sievietēm ir tā, ka vīrietis ir gars un sieviete matērija. Vīrietis ir saistītāks ar Dievu'. Un tādēļ viņa ir daudz vairāk kas skaidrs pašam pa sevi.
Sievietes ir tuvāk zemei. Sievietei bērni jādzemdē un jābaro. Sieviete ir daudz elastīgāka dzīves situācijās, daudz spējīgāka pielāgoties un izdzīvot.
Un tādēļ mums ir daudz lielāks laiks jāvelta garīgo tēmu izpratnei un saiknei ar Dievu.

Lai gan.....dvēselē mēs visi esam vienādi. Tur tad vairs nedalkās dzimumos.

kafija27 - 2012-07-11 17:31
Kad augām, tad mums skolā skandēja , ka nauda jau nav dzīvē galvenais.Teorija ir viena , bet īstenība jau ir daudz skaudrāka.Nezinu cik jājūtas savās domās brīvam un varbūt pat bezatbildīgam, lai varētu tā brīvi domāt, ka nauda atnāks pati , ir tikai jāatbrīvo tai enerģija un ceļš.Tā ikdiena un sadzīve nekādi neatļauj sākt justies brīvam un nedomāt par to ka nauda atnāks pati. a ģimenē ir 3 bērni, ja kāds no tiem jau studē, ja ir mājokļa kredīts ( neskaitot jau mūsu fantastiskos komunālos maksājumus), ja ir veselības problēmas kurām nepārtraukti ir vajadzīgi ārstu apmeklējumi un zāles, tad tu cilvēks diez vai tik atbrīvots jutīsies.Un tā ir domāju lielākajam vairumam cilvēku.
Es vismaz cenšos jau krietnu laiku savos tekstos izvairīties no skaļas pateikšanas , ka "nav naudas". Bet domas jau pa galvuklusībā šā vai tā maļās. Kā lai panāk to atbrīvotības un bezrūpības sajūtu? Man patīk kā čigāns saka : '' man nauda BIJA un BŪS, tikai patreiz nav."

inese - 2012-07-12 02:40
Kad savā dzīvē nonāk līdz atziņai, ka domas rada notikumus, tad vienā mirklī cilvēks sāk saprast, ka patiešām ir jādomā tās domas, kas rada naudu un bagātību (nu- šai kontekstā).
Un tad vēl ir jāatrod tā nodarbe, ar kuru no sirds nodarboties un darīt savu un citu cilvēku dzīves gaišākas.
Tad cilvēki gribēs maksāt naudu par konkrēto darbu vai pakalpojumu.

Vēl, runājot par to atbrīvotību, ir kaut kā jāsaprot, ka tad, kad esam iespringuši, tad sažņaudzam savu enerģētiku un mūsu dzīvē tā īsti nekas nevar notikt. Var vienkārši arvien vairāk kaut kas zust gan enerģijas, gan naudas ziņā.
Tātad vienīgais veids kā sākt pelnīt naudu, nenodarot pāri ne sev ne apkārtējiem, patiešām ir - atbrīvoties un par to neiespringt :))



Lapa | [1] 2 |

Atpakaļ