Pavasara nometnes pirmā diena


sadaļa: NOMETNE
autors: INESE PRISJOLKOVA

 Es pati esmu visu mūžu bijusi visīstākā siltummīle un faktiski karsts laiks man (it kā) ir mīļāks kā auksts. Un tā tas bija daudzus gadus, līdz mans vīrs Toms man iemācīja iemīlēties aukstumā.

Tas bija pirms kādiem 4 vai varbūt 5 gadiem, kad viņš man saka – ja ūdens nav sasalis, tajā var peldēt. Uz ko es biju izbrīnījusies ļoti, ļoti, jo līdz tam, dzīvojot Jūrmalā 3 min no pludmales, man tiešām bija pagājušas daudzas vasaras, ka tā arī nesaņemos ieiet ūdenī, jo lūk....nav jau Vidusjūra vai kāda no citām siltajām jūrām.

Bet tad vienu gadu, šķiet toreiz tas bija augustā, ka izlēmām – no šīs dienas iesim peldēt katru dienu, neatkarīgi no laika apstākļiem. Nu pirmkārt jau tādēļ, ka ir tik ļoti daudz dzirdēts par aukstuma dziedinošām īpašībām, ka to ir vērts izmēģināt. Otrkārt tādēļ, ka tā jūra pie mājām ir tik tuvu. Un treškārt droši vien tādēļ, ka toreiz ļoti gribēju sakārtot dažas savas veselības lietiņas.

Piedevām vienojāmies to darīt jautri, ar prieku, kopā visa ģimene, tai skaitā suns.

Biju dzirdējusi un ar laiku pārbaudīju, ka tiešām tā ir – ka aukstums, radot milzīgu stresu ķermenim, atver organismā tādas karstuma radīšanas rezerves, kādas pie “normāliem” apstākļiem ir snaudošā režīmā. Pa to laiku, kamēr ārējais aukstums izraisa iekšējo karstumu un tas ārkārtīgi aktīvi spiež uz āru, ķermenis pats attīra savu enerģiju – dusmas, agresiju, energoblokus, dažādus vīrusus, baktērijas, nu vārdu sakot dziedinās no tā, kas nu ir uzkrāts.

Priekš manis šis bija tiešām pietiekošs iemesls, lai mēģinātu. Piedevām, tā kā tas bija augusts – nekas traks jau sākumā nebija.

Un grūti nebija arī septembrī un pat oktobrī. Jo ja kaut ko dari katru dienu, tad kaut kā nemani tās temperatūras izmaiņas.

Tas, ko pirmajā gadā pamanīju – ļoti labu imūnsistēmu, ļoti strauju ādas uzlabošanos un vēl visādus ķermeniskus labumus.

Tai gadā peldējāmies jūrā līdz pat 28.decembrim, jo pēc tam sākās vižņi un jūra lēnām aizsala.

Nākošā gadā šo rekordu atkārtojām, vienīgi vairs nepeldējām katru dienu.

Aiznākošā gadā “jau bijām lieli un gudri” vairs nevajadzēja pārvarēt psiholoģisko barjeru un nu jau arī es zināju, ka “ja ūdens ir slapjš, tad tajā var peldēt”. Un faktiski nu jau varu teikt, ka pie citiem apstākļiem arī šodien varētu ieiet nopeldēties (jeb precīzāk iegremdēties) ledainajā ūdenī.

Kādēļ to visu stāstu?

Tādēļ, ka pagājušogad iepazināmies ar Māri Žundu, kurš ir aukstummīļu kustības vadītājs un pieiet šai lietai daudz nopietnāk kā mēs. Viņam ir ļoti daudz vērtīgu tehniku un elpošanas vingrinājumu, kurus izpildot, tiekam pie savām organisma rezervēm vēl jaudīgāk.

Nu piemēram – vai zināji, ka mēs nepārtraukti pa daudz sevī nēsājam ogļskābo gāzi. Ka tieši tas, ka neizelpojam pietiekoši daudz jau iztērēto gaisu, padara mūs nogurušus un piesārņotus.

Un interesanti, ka Māris to visu kaut kā īsi pasaka un uzreiz iedod tehniku kā to izprovēt, izmainīt un par to pārliecināties.

Uzreiz piebildīšu, ka elpošanas tehnikas var (un vajag) lietot ne tikai ejot aukstā ūdenī. Bet piemēram, ja gadās nosalt. Piemēram, ir vieta, kur to daru regulāri – un tas ir neiesildītā mašīnā.

Ja mājās vienmēr izeju un iesildu mašīnu un tikai tad dodos uz to, lai brauktu, tad Rīgas centrā šādu opciju nav un nākas vien sēdēt iekšā visu to laiku, kamēr gan motors, gan salons uzsilst. Agrāk no tā reāli cietu. Bet tagad Toms man ir iemācījis šos Māra elpošanas vingrinājumus, un es spēju sasildīties pāris minūtēs.

Tieši tos pašus vingrinājumus lietoju, lai aizsūtīju enerģiju sāpošai vietai. Un interesanti ir tas, ka tiešām uzreiz pāriet.

Vārdu sakot – šeit ielieku vienu video, kuru Māris tikko kā ielicis youtube vietnē, kā viņi peldas āliņģī. Un uzreiz varu pateikt, ka arī mums nometnē šāda iespēja būs (bet tas nebūs obligāti). https://www.youtube.com/watch?v=qOkVKW6LwaA

Un tomēr vēl vērtīgāk kā tieši iemācīšanos iemīlēt aukstās peldes, es uzskatu, ka ir šie “ātrās palīdzības” vingrojumi, kā varam sev palīdzēt iekurbulēt sava ķermeņa rezerves, lai neļautos ne aukstumam, ne karstumam, ne slimībai, ne stresam.

Nometnes pirmajā dienā būsim kopā ar Māri – darīsim gan praktiskos vingrinājumus, gan gremdēsimies Jumurdas ezerā, gan iesim pirtī. Vārdu sakot – būs mums visa veida iespējas izmēģināt un pārbaudīt, iemācīties un izbaudīt savas enerģijas vadīšanas metodes.

Par nometnes otro dienu un par nākošajiem 'piedzīvojumiem', ko esam savā programmā paredzējuši, uzrakstīšu nākošā rakstā.

Vairāk par nometnes programmu skaties šeit: http://pavasarastudija.lv/11459-nometne/

 

ar mīļumu,

Inese

 

Komentāri (0)  |  2016-01-08 18:42  |  Skatīts: 250x         Ieteikt draugiem       TweetMe   

Atpakaļ