Inese Millere - Kā aizskalot stresu


sadaļa: CITU AUTORU RAKSTI
autors: INESE MILLERE

 Sveika, mani sauc Inese Millere un man ir liels prieks un gods uzrunāt  Pavasara Studijas lasītājas.   
 
Nāku pie tevis Saulgriežu laikā; laikā kas, manuprāt ir pats skaistākais brīdis gadā – viss zied, plaukst un smaržo. Un tas vien mums liek justies pacilātām, labi un pozitīvi. Vismaz man, domāju, ka arī tev.

Es gribu tev mazliet pastāstīt par sevi un par manu kursu „Kā Neapēst Stresu”, un ko tas tev var dot.

Man ir kaudze diplomu un kaudze gadu – veseli 50. Pusgadsimts. Tik veca gan es nejūtos. Lai gan patiesībā tie ir sterotipi, ka pusgadsimts ir daudz. Domāju, ka manas vienaudzes man piekritīs. Dzīve tikai tagad sākas ;)  Mana 25gadīgā meita februārī aizgāja dzīvot atsevišķi. Tas bija bēdīgs brīdis. Es bēdājos divas nedēļas. Lika man daudz ko pārdomāt, atlaist un uzsākt jaunu dzīves posmu.

Bet lai nu kā, sabiedrībā valda jaunības kults. Un tam, manuprāt, ir gan pozitīvās, gan negatīvās puses. Labs man šķiet ir tas, ka mēs sākam vairāk domāt par labu uzturu un esam fiziski aktīvas, un mācamies efektīvi pārvadīt stresu (stress paātrina novecošanos), jo mēs vēlamies labi justies un izskatīties vēl ilgus gadus. Un kas zin vēl atrast savu romatisko partneri. Sliktais - mēs brīžiem gribam līdzināties kādam nesasniedzamam ideālam.

Un dzīšanās pēc ideāla tikai vairo stresu un ciešanas, un to dzīvē jau tā ir pārāk daudz.

Viss, kas saistās ar stresu, un kā palīdzēt sievietēm tikt ar to galā, atgūt līdzsvaru un justies labi ir mans darbības lauks pēdējos 7 gadus. 

Stresam ir daudz definīciju. Mana stresa definīcija ir, ka stress ir jebkas, kas mūs izsit no līdzsvara un liek justies slikti. Un kuram patīk justies slikti? Nu un ar to slikto sajūtu mēs katra cīnamies ar savām metodēm.

Kā tu sevi samīļo? Kā tu sevi mierini, kad tas stresa vilnis nāk? 

Cilvēks dabiski meklē līdzsvaru un mēs kļūdaini domājam to atrast ēdienā. Un tā mēs nododamies tādai autopilota neapzinātai ēšanai, mierinot sevi ar ēdienu ...un neglābjami pieņemoties svarā. Un tagad mums ir vēl vairāk stresa – piedevām sākas veselības problēmas, sevis nepieņemšana un zemas pašvērtība.

Un tad mēs metamies jaunā diētā. Mēs pedanti sveram, mēram un ierobežojam, svars kādu brīdi mazinās, bet tad nāk kāds jauns stress vai arī mēs gluži vienkārši esam nogurušas no diētošanas – un atpakaļ mēs esam pie mūsu vecajām labajām stresa pārvadīšanas metodēm – ēdiena. Un tā tas iet pa riņķi pa riņķi vien. Un tu kļūsti aizvien nelaimīgāka un nelaimīgāka domājot, ka kaut kas nav kārtībā ar tevi.

Tici man ar tevi viss ir vislabākajā kārtībā – tās ir diētas, kas nestrādā, jo tās nerisina to problēmu, kas tev liek ēst un pārēsties. Ir vajadzīga cita pieeja – pieeja, kad godā tavu vienreizīgumu un strādā ar visu personu holistiskā veidā: ar prāta, ķermeņa, sirds un gara komponenti vienlaicīgi. Pieeja, ka ļauj tev atmest diētas un ļauj tev sākt dzīvot.   

Un to es mācu kursā „Kā Neapēst Stresu”. Kurss notiek interneta vidē. Mēs strādājam kopā 8 nedēļas, tiekoties reizi nedēļā. Tu iemācies no jauna ēst instinktīvi, godāt sava ķermeņa iedzimto gudrību un risināt stresus ar citām metodēm. Mēs mācamies ēst bez vainas sajūtas un to, kas mums garšo. Kā sabalansēt ēšanu ķermenim ar ēšanu baudai. Kā veikt perfektu ēdiena izvēli katru reizi; kā izveidot tādu fizisko aktivitāšu rutīnu, kas der tev. Un kā veidot pašaprūpes buferzonu – to 'gumijas mētelīti' no kuras atleks visi kreņķi, stresi un negatīvās emocijas, kuras tev šobrīd liek virināt leduskkapi un ēst un pārēsties tad, kad tu neesi izsalkusi, bet meklē veidus kā mazināt stresu.

Ja tev šķiet, ka tas ir kaut kas, kas tevi varētu interesēt vairāk informāciju par kursu un kā piedalīties tu atradīsi šeit. (https://notievet.blogspot.it)

Gribu tev iedot dažas idejas, kā tu vari samīļot sevi un sākt veidot pašaprūpes buferzonu jau šodien pat. 

Šis romatiskais randiņš ar sevi palīdzēs tev relaksēt ķermeni un prātu un atbrīvoties no stresa un spriedzes. Un labi sagatavoties Līgo vakaram.  

Te ir “Aizskalo stresu” meditācija:
  • Ieplāno laiku šai meditācijai. Pataupi lasīšanu vai TV skatīšanos citam laikam, šī pieredze ir par ieklausīšanos savās sajūtās, izbaudīšanu, un relaksāciju.
  • Kamēr vanna piepildās ar ūdeni, ieklausies ūdens šļakstos. 
  • Pievieno savas iemīļotās vannas bumbas, sāļus vai aromaterapijas eļļas (apmēram 7 pilienus uz vannu). Pievērs uzmanību smaržai, kad tā lēni piepilda telpu. Lēni ieelpo smaržu.        
  • Iededzini sveces (jo vairāk, jo labāk) un ievēro mierinošo mirdzumu un mirgošanu. 
  • Ja vēlies, ieslēdz maigu mūziku relaksācijas pieredzes pastiprināšanai.   
  • Noliec tīru pūkainu dvieli, kas gaidīs tevi izkāpjam no vannas.  
  • Iekāp ūdenī, un atgulies vannā uz muguras. Tu vari vēlēties ērtumam novietot zem galvas dvieli.
  • Sāc dziļo epošanu, vēro kā gaiss plūst tevī iekšā un ārā.   
  • Pakustini kāju īkšķus un izjūti kā siltais ūdens un burbuļi pieskaras pie tavas ādas. 
  • Ievēro jebkuru saspringumu ķermenī un atbrīvo to siltajā ūdenī.   
  • Meditācijas laikā tev prātā var nākt domas. Uz brīdi ievēro tās netiesājot un tad ļauj  tām aizpeldēt.
  • Kad tu esi gatava beigt savu meditāciju, veic lēnas un apzinātas kustības – ievēro kā tu noslaukies, sajūti pūkaino dvieli piesakaramies pie tavas ādas un to, kā tu lēni un rūpīgi uzklāj smaržīgu ķermeņa krēmu. Ej gulēt vai rāmi atgriezies dzīvē, nesot līdzi šo relaksācijas pieredzi.   
  • Padomā vai tev patiktu regulāri ieplānot šādus randiņus ar sevi. 

Izbaudi apzinoties!

Kāds ir tavs iemīļotais par sevi rūpēšanās veids?
______________

Dr. Inese Millere ir ārste, holistiskā stresa menedžmenta un veselīga dzīvesveida koučs aizņemtām sievietēm pēc 40, kuras vēlas būt slaidas un līdzsvarotas.
 
Inese veido un vada kursu Kā Neapēst Stresu -- uz ēšanu apzinoties (mindful eating) balstītu veselīga dzīvesveida programmu cīņai ar emocionālo un stresa ēšanu (notiek virtuāli, tāpēc piedalīties var no jebkuras vietas pasaulē). Inese regulāri publicē rakstus žurnālā UNA.
 
Vairāk informācijas https://www.stresamenedzments.com
Komentāri (9)  |  2013-06-23 06:21  |  Skatīts: 3640x         Ieteikt draugiem       TweetMe   
Inese Millere - 2013-06-27 00:21
Sveikas meitenes :) ...vai pamēģinājāt romatisko vakaru? Kādas sajūtas?
Tas brīnišķīgi sasaucas ar Inese šibrīža vebināriem. Izbaudi šo vannu, kā siltais ūdens pieskaras tavai ādai; kā tu lēeeeni un rūpīgi uzklāj sev ķermeņa krēmu :)

Raksti kādas ir tavas top rūpēšanās un savas sensualitātes celšanas metodes!

Inga Nagle - 2013-06-27 20:40
Kas var aizvietot vannu?Ir tikai duša un daudz Dabas,bet izklausās ļoti jauki.Es nostājos zem dušas un ļauju tam noskalot no sevis visu,kas man traucē būt laimīgai nost,prom Zemē,Māte Zeme zinās ko ar to darīt.Pirms tam norīvējos ar kafijas biezumiem+jūras sāls,vai samaltām auzu pārslām,vai klijām-variantu daudz...

inesemillere - 2013-06-28 06:21
Inga, jā der arī duša. Galvenais akcents nav uz mazgāšanos, bet ir uz apzināšanos un būšanu klāt. Es jūtu kā tek siltais ūdens pār manu ādu, es apzinos/sajūtu kā smaržo ziepes. Es sajūtu kā manai ādai pieskaras sāls, vai kā pieskaras auzas-- es ievēroju to sajūtu atšķirību. Respektīvi es baudu šeit un tagad. Ievēroju domas, sajūtas - atlaižu tās, ļauju tām aizskaloties ar ūdeni.

Vēl variants romatiskam vakaram ar sevi - pagatavoju to kas man garšo un tad ēdu apzinoties: uzklāju skaistu galdu, uzlieku ēdienu uz šķīvja; ievēroju ēdiena krāsu, smaržu, lēēēēni ceļu dakšiņu pie mutes, sajūtu ēdiena teksturu, garšu. Nākošo kumosu bāžu mutē, tad kad ieprieksējais apēsts.

Vai sagatavoju krūzi smaržigas zāļu tējas un to dzeru izbaudot un koncentrējoties uz tā brīza sajūtām.

Tās ir apzinātibas prakses, kas ļauj mums mācīties būt klāt šajā brīdi, un izkāpt no stresa autopilota. Izbaudīšanas māksla :)

Kurss "Kā Neapēst Stresu"ir balstīts uz apzinātības principiem. Mēs mācamies ēst apzinoties, kustēties un dzīvot apzinoties.

inese - 2013-06-28 06:42
Šis viss tik ļoti labi sasaucas ar laimes terapiju un to, ka katrā savā dzīves mirklī ieliekam jēgu un apzināšanos.
Ja kaut ko dari - tad dari tikai to un vēl ar visu papildus "buķeti", ko šis rituāls var dot.
Es, kad eju dušā, ļoti bieži veicu enerģētisko attīrīšanos. Man pat šķiet, ka tā vienkārši nomazgāties vairs vispār neeju. Ja daru - tad ar pilnu komplektu - miesai, garam, dvēselei:)

Paldies, meitenes, par jūsu sarunu. Paldies, Inese, par rakstu un par Tavu kursu. Tas, kod ari, ir fantastiski!

lauraw - 2013-06-28 16:15
Paldies!Labs raksts, tas liek padomāt...parasti jau mazgājos automātiski ar domām jau nākamjā lietā, kas jāpadara pēc tam. Bieži vien arī ēdu automātiski. Un domāju, ka tā ir lielākajai daļai cilvēku. Jau šodien mēģināšu ko darīt šīs lietas labā! Un ceru, ka ar laiku viss ieiesies!

inesemillere - 2013-06-29 02:53
Paldies Inesīt un Lauriņ par labiem vārdiem. Tas tiešām ir lielākajai daļai cilvēku, mani ieskaitot. Diemžēl stress mūs tajā autopilotā ieliek, un tad mēs reaģējam nevis atbildam uz konkrēto situāciju. Un apzinātības praktizēšana caur ikdienas darbībām ir ne tikai palīdz izbaudīt mirkli, bet ar laiku veido jaunus neironu ceļus un palīdz mums mierīgāk atbildēt uz stresa situācijām. Un būt laimīgākām un harmoniskākām :)
Protams Lauriņ, ka ieiesies :)
Inesīt, tas ir tik maģiski kā es te tavā lapā un tavā un tavu brīnišķīgo meiteņu pulciņā esmu nonākusi. Tā vienkārši notika. Dievišķais pieskāriens :)
Paldies!!!

Līga Balode - 2013-06-30 22:31
Labdien dienā ,kad pati daba par mums rūpējas :)! Par rūpēm par sev - tas ir jebkas ,kas sniedz mieru -vakar atklāju sēņošanas sezonu -salasiju smukas ,jo smukas gailenītes ....gardas pusdienas ,bet pats galvenais ieguvums ....miers manā sirdī un no domām brīva galva . šorīt baudiju svētdienas mieru dodoties agri nūjot un tad es patiešam izbaudiju jauku ,spirdzinošu dušu ...it kā vienkāršas lietas ,bet stresa pakļautā ikdienā ļoti vērtīgas :)! Lai jauka diena !

inese - 2013-07-01 16:41
:)) cik jauki.
Savukārt mēs ar ģimeni vakar devāmies savā lielajā "gājienā" no Dubultiem uz Kauguriem un pa ceļam izbaudījām kosmētisko lietiņu.
Tas, ko es saucu par kosmētisko lietu, ir tāda maza dušiņa jeb migliņa uz sejas un visa ķermeņa. ļoti patīkami. Un pat slapji nepalikām. Bet ja palikām - saulīte to žigli nožāvēja.
Vakar ar - gāju un baudīju:))

inesemillere - 2013-07-01 20:39
Līga-- izklausās, ka tu patiesi māki par sevi rūpēties un sevi samīļot. Patiesi, jo mēs vairāk rūpēsimies par visām 4ām savām dimensijām ( ķermenis/prāts/sirds/gars) jo vairāk mēs stiprināsim tādu kā buferzonu, no kuras atleks visi stresi un kreņķi. Un tieši tās vienkāršās lietas!!! Un nav jābrauc uz tālām un eksotiskām zemēm. Visi dārgumi tā teikt ir mūsu pašu pagalmā :)

Inese-- pastaiga un migliņa uz sejas vienmēr labi, vai ne ;)?


Atpakaļ